نکات مهم در طراحی و نصب بیلبورد تبلیغاتی

article-thumbnail

شناخت درست محصول
پیش از شروع به طراحی و نصب بیلبورد تبلیغاتی، باید همه چیز را درباره محصول مورد نظر بدانید. مخاطبان، هدف و پیام مورد نظر شرکت را تعیین کنید و طرح را در ذهن مجسم کنید. در بعضی موارد انتخاب محل نصب بیلبورد تبلیغاتی بر عهده شما خواهد بود، ولی در بسیاری از موارد جای آن از قبل تعیین شده و شما باید در جریان محل دقیق قرارگیری بیلبورد باشید. در ادامه با وبسایت وبی همراه باشید.

نمایش محصول در بیلبورد تبلیغاتی
محصولی که ارائه می‌شود باید بیشترین فضا را در بیلورد به خود اختصاص دهد. با توجه به آنکه تنها بین 7 تا 10 ثانیه امکان مشاهده تبلیغ شما توسط عابران وجود دارد، باید چیزی ارائه دهید که در ذهن مردم باقی بماند.


نصب  بیلبورد  تبلیغاتی


استفاده از تعداد کلمات محدود در بیلبورد تبلیغاتی
با توجه به زمان مشاهده بیلبورد، می‌توانید بین 8 تا 10 کلمه در آن استفاده کنید تا حتی افرادی که کمی سریع رانندگی می‌کنند قادر به خواندن متن شما باشند. در نظر داشته باشید که اسم شرکت، اطلاعات تماس و مشخصات محصول را در بیلبورد لحاظ کنید. همچنین، می‌توانید ویژگی‌های محصول را در آن قرار دهید، ولی در نظر داشته باشید کلمات خوانا، ساده و قابل یادآوری باشند و تا جایی که می‌توانید کلمات کمتری به کار ببرید.

اندازه و شکل فونت متن
از فونت‌های ساده و ضخیم در بیلبورد استفاده کنید و به هیچ عنوان فونت‌های فانتزی که خواندن آنها مشکل است را به کار نگیرید. متن باید با اندازه کافی بزرگ بوده و اندازه نام محصول بهتر است که 1.5 برابر بقیه کلمات باشد. در انتخاب فونت مناسب بیلبورد باید خلاق و حساس باشید.

استفاده از تصاویر مناسب در بیلبورد
استفاده از تصاویر در بیلبورد بسیار رایج است. تصویر انتخاب کنید که مردم به آن خیره شوند یا سر خود را برای دیدن آن بچرخانند. پس از تعیین ایده و هدف نوبت به انتخاب تصویر مناسب می‌رسد که باید در بیلبورد شما فضای کافی را داشته و تا جای ممکن بزرگ باشد. تصاویر که جزئیات کمی داشته و به‌راحتی قابل فهم هستند امکان کوچک‌تر بودن را دارند.

استفاده از رنگ در بیلبورد تبلیغاتی
ترکیب رنگ و استفاده از تضاد و همخوانی میان آنها می‌تواند موجب جلب توجه بیشتر عابران شود. زرد و قرمز ترکیب مناسبی برای بیلبورد هستند، ولی استفاده از زرد در کنار مشکی می‌تواند تأثیر بیشتری داشته باشد. تفاوت رنگ زمینه و متن بر خوانا بودن کلمات و جلب توجه تأثیرگذار بوده و بهتر است که از رنگ‌های نزدیک به هم مانند ترکیب قرمز و نارنجی یا سبز و آبی استفاده نکنید.
انتخاب رنگ اهمیت بالایی در طراحی شما خواهد داشت و در بعضی موارد می‌توانید از رنگ سازمانی خود شرکت یا محصول در طراحی بیلبورد استفاده کنید. بهره‌گیری از سایه‌ها برای جدا کردن متن از زمینه نیز می‌تواند راه مناسبی برای خوانایی بیشتر کلمات اصلی باشد.

خلاقیت در طراحی و نصب بیلبورد تبلیغاتی
یک بیلبورد ساده که در حالت عادی بسیار عجیب به نظر رسیده و جلب توجه زیادی می‌کند، با عبور افراد چراغ روشن شده و شکل بیلبورد تغییر می‌کند که جذابیت زیادی به آن می‌دهد. سادگی در طراحی این امکان را به شما می‌دهد تا آنچه مورد نظرتان است به بیننده منتقل کنید و اجازه هر برداشت دیگری را از آنها خواهید گرفت. پیام اصلی بیلبورد را انتخاب و تصویر یا متن مربوط به آن را مشخص کنید. با حذف هر مورد اضافه و ساده کردن طرح، پیام شما به‌راحتی منتقل شده و در ذهن بیننده باقی خواهد ماند. استفاده از خلاقیت می‌تواند تأثیر بالایی بر موفقیت بیلبورد شما داشته باشد. یک ایده ساده ولی متفاوت مردم را وادار به صحبت کردن درباره آن خواهد کرد.



نصب  بیلبورد  تبلیغاتی


چک کردن دوباره طرح بیلبورد
قبل از ارئه نهایی طرح و یا اجرای آن چند بار غلط‌هایی املایی و گرامری را بررسی کنید و برداشت‌های متفاوتی که ممکن است از کلمات بیلبورد بشود را در نظر بگیرید. طرح به چند نفر نشان داده و نظر آنها را بپرسید، مهم آن چیزی خواهد بود که پس از 7 تا 10 ثانیه اول در مورد طرح بیلبورد شما می‌گویند.
البته گاهی اوقات یک طراح نمونه‌ای آماده می‌کند که ممکن است بعضی از موارد ذکر شده در بالا را نقض کند، ولی تأثیر زیادی بر بینندگان داشته و تا مدت‌ها در ذهن آنها بماند ولی رعایت این نکات در اکثر موارد موفقیت شما را تضمین خواهد کرد.
از اینکه با وبسایت وبی همراه بودید سپاسگزاریم.

 

برچسب ها:
  • نویسندهوبی
  • تاریخ انتشار: ۴ دی ۹۵
  • تعداد بازدید: 1463

نظر شما در مورد این آگهی چیست؟