حمل و نقل با کانتینر

article-thumbnail
استفاده از کانتینرها
پیشرفت تکنولوژی باعث شده است متصدیان حمل و نقل سعی و کوشش خود را به کار برند تا محمولات سریع‌تر و سالم‌تر به مقصد برسد. یکی از این پدیده‌ها که باعث تسهیل حمل و نقل بین‌المللی می‌شود، حمل کالا به وسیله کانتینر است. یکی از کانتینرها که کاربرد فراوانی دارد کانتینر ایزوله یخچالدار است. در ادامه با وبسایت وبی همراه باشید.
اصولاً استفاده از کانتینر از اواسط دهه ۱۹۶۰ رایج شد. کانتینرهای استاندارد از سال ۱۹۶۵ به بعد وارد بازار حمل و نقل شد و مورد استفاده قرار گرفت و باعث شد تا هزینه‌های حمل و نقل و بسته‌بندی کاهش پیدا کند.


کانتینر  ایزوله  یخچالدار


مزایای حمل و نقل با کانتینر
* کاهش خسارت ناشی از شکستگی، خراب شدن یا سرقت مورد بیمه.
* کاهش هزینه‌های بسته‌بندی، تخلیه و بارگیری کالای مورد بیمه.
* حمل یکجای مورد بیمه در کانتینر با توجه به ظرفیت آن.
* حمل با کانتینر امکان تحویل کالا را از محل تولید به مصرف ممکن می‌سازد.
* حمل با کانتینر سرعت کار بارگیری و تخلیه را افزایش می‌دهد.
* حذف جابجایی سنتی کالا از سیستم حمل و نقل
* حداکثر بهره‌گیری از فضای مفید وسایل حمل
* تسهیل در آماده‌سازی کشتی برای عملیات بارگیری و تخلیه
* ممانعت از بارگیری اضافی در وسیله حمل
* ایجاد ایمنی و تعادل بهتر و سریع‌تر در کشتی
* کاهش مبادله اسناد مربوط به کالا که باعث وقفه و معطلی در عملیات بارگیری و تخلیه می‌شود.
اصولاً سیستم حمل و نقل بین‌المللی تمام این کوشش‌ها و مساعی را بدین جهت مبذول می‌دارد که بتواند از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این سیستم بهترین بهره‌برداری را بنماید.
بسیاری از کارشناسان سیستم حمل و نقل بر این عقیده هستند که پیدایش کانتینر در واقع همان انقلاب تکنولوژیکی در صنعت حمل و نقل بوده است. اگر فرض کنیم حمل کالا به وسیله کانتینر اتفاق افتاده و تمام شده باشد، توسعه آن هنوز ادامه دارد و در دهه آینده با سرعت زیادتری شکل تکمیلی خود را طی خواهد کرد و مسیرهای جایگزینی تغییر در توازن کالاهای وارده و صادره و نوع تکنولوژی و عملیات مورد بهره‌برداری از جمله عواملی است که ریسک سرمایه‌گذاری این سیستم را بالا می‌برد.


حمل  و  نقل


در مورد کشور خودمان نخست باید بررسی کرد که چند درصد از مبادلات بین‌المللی ایران را کالاهای قابل حمل با کانتینر تشکیل می‌دهد و سهم فعلی مبادله کالا با کانتینر چه فاصله‌ای با این درصد از مبادلات دارد؟
جالب است بدانیم کانتینر به عنوان محفظه متعلق به خط کشتیرانی است یا خط کشتیرانی آن را از مالکش اجاره کرده است. باید در هر مسیر تجاری محاسبه شود تعداد دفعاتی که کانتینر از مبدأ اولیه پر شده و پس از تخلیه در مقصد نهایی به مبدأ اولیه باز می‌گردد چند بار در سال است.
از این‌که با وبسایت وبی همراه بودید سپاسگزاریم.

 
 
 
 

برچسب ها:
  • نویسندهوبی
  • تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۹۵
  • تعداد بازدید: 2912

نظر شما در مورد این آگهی چیست؟